FAQ

01. Hur bokar jag er?

Det är enkelt! Gå till vår bokningssida och gå vidare med de kontaktuppgifter som finns där eller fyll i vårt formulär.

02. Vad kostar ni?

Det lite svårt att svara på då avstånd, veckodag, storhelg, specialarrangemang, mängdrabatt, spellängd, vilken utrustning vi ska stå för,  eventuell övernattning och annat spelar in. Det varierar alltså starkt. Men vi är bara ett samtal bort och att fråga är synnerligen kostnadsfritt.

03. Hur länge spelar ni?

Allt efter önskemål men vanligtvis 2 x 50 minuter + ev extranummer.

04. Behöver jag betala sociala avgifter?

Nej, vi fakturerar så du slipper arbetsgivaransvar.

05. Tillkommer moms?

Nej, vår verksamhet är momsbefriad.

06. Kan vi skriva avtal?

Vi har en avtalsmall att utgå ifrån. Det är bra för båda parter.

07. När passar ni bäst?

Närsom egentligen, beroende av uppdrag har vi möjlighet att blanda roots, rocksteady och ska i olika mängder för att göra tillfället så minnesvärt som möjligt. Viktigt att komma ihåg är att vi är ett band som arrangerar låtarna i baktakt. Vi ser oss helst som en fartfylld huvudakt där besökarna går hem hesa och lyckliga.

08. Var finns ni?

Vi utgår från Värnamo i Småland och våra äventyr beräknas därifrån.

09. Hur många är ni?

Vi är fyra stycken. Bas/sång, gitarr, trummor, saxofon

10. Kan jag önska låtar?

Önska kan man alltid göra, men vi har lite ledtid på våra alster då vi arrangerar allt för baktakt och att resultatet blir på svenska. Men är man ute i god tid och vi känner att det är något att arbeta med, eller att vi redan har ett arrangemang, så för all del.

11. Ska ni ha mat och dryck?

Gärna! Vår arbetsdag är mycket lång och ett rejält mål mat behövs på kvällen. Vi behöver ingen specialmat utan äter samma som övriga gäster. Anländer era gäster till festlokalen så tidigt att vi måste resa, rigga och soundchecka redan under lunchtid, så är det treligt om även lunchmat serveras. Vid ankomst uppskattas alltid, efter omständigheterna, blandade drycker.

12. Äter ni tillsammans med oss?

Helst sitter vi separat, där kan vi diskutera vårt uppträde, byta om, förvara personliga saker på ett stöldsäkert sätt, få ro mellan akterna och ladda upp inför kvällen. Gärna med toalett i direkt anslutning.

13. Hur många parkeringsplatser behöver ni?

Först behöver vi möjlighet att lasta ur ett rejält släp i direkt anslutning till scenen, eller närmast/enklast möjliga dörr/hiss. Ibland innebär transporten att vi blir två personbilar. Dessa behöver vi parkera avgiftsfritt på en säker plats, så nära spelstället som möjligt.

14. Hur stor scen behöver ni?

4 x 4 meter eller större. Vi har hittills kunnat lösa det på alla tänkbara ytor. Ett vanligt bilsläp med gallergrindar är nog det mest packade settet vi gjort. Men generellt är det önskvärt med rejält svängrum.

15. Hur stor är er ljudanläggning?

Vi har en mindre anläggning med ljud och ljus som vi kan asa med oss vid mindre gig till en extra kostnad, men Baksug bokas normalt utan ljud- och ljusanläggning. Ibland finns det redan fast installerat på spelstället. Vi hjälper er gärna boka dylik utrustning från en separat teknikfirma om ni så önskar. I andra fall har vi en teknisk rider som gör det enkelt för en sådan firma att offerera deras insats. Fördelarna med detta förfarande är flera:

  • Vi sparar många res- och riggtimmar och kan ge hela energin till framträdandet.
  • Utrustningen är alltid anpassad för den aktuella lokalen och publikmängden.
  • Firman har en kompetent ljudtekniker på plats under hela kvällen.